wtorek, 21 lipca 2015

SOCIAL MEDIA BOOK TAG


Aby na blogu było trochę urozmaicenia, postanowiłam poszukać jakiegoś fajnego tagu z ciekawymi i lekkimi pytaniami, więc tak oto padło na social media book tag. Ostatnio zresztą nie bardzo mam czas na książki, dlatego też na czytaniu spędzam zdecydowanie za mało czasu. Czas to nadrobić! Nie wiem, czy mam kogoś do tego nominować, ale zapraszam do zabawy Olę z Królestwa książek, jak to stale kiedyś robiłam :D

Tag składa się z siedmiu prostych pytań, trochę musiałam nad niektórymi pomyśleć, ale tak oto są, w pełnej okazałości moje odpowiedzi.



1. Twitter: twoja ulubiona krótka książka.

- Nie wiem, jak mam rozumieć słowo "krótka", jednak ujmę to w taki sposób, że nie przekracza ona 200 stron. Bez głębszego zastanawiania się mój wybór padł oczywiście na Małego księcia. Cudowna i dająca do myślenie książka, kto nie czytał, powinien jak najszybciej to nadrobić.

2. Facebook: książka, którą każdy czytał i czułeś presję by też ją przeczytać.

- Zdecydowanie był to Harry Potter, nawet nie potrafię zliczyć, ile razy któryś ze znajomych nie kazał mi go przeczytać. Nie przepadałam za falą popularności, jaką darzy ona tę książkę, tak szczerze to nie miałam pojęcia, czemu jest ona tak znana na całym świecie. Teraz już wiem, bowiem Harry zalicza się do moich ulubionych książek. Rok temu skończyłam całą serię, jak i też oglądnęłam wszystkie filmy. Moja ulubiona część to Zakon Feniksa (książka) i Czara Ognia (film). I nie, nie dlatego, że dużą rolę tam odgrywa Edzio ze Zmierzchu. Yhh.

3. Tumblr: książka, którą przeczytałeś, zanim było to popularne.

- Hmm, dosyć długo się nad tym zastanawiałam i doszłam do wniosku, że nie ma takiej książki. Wszystkie tytuły książek, które mogłabym tutaj wymienić, były już dawno bestsellerami albo stały się popularne, niestety.

4. My space: książka, która nie pamiętasz, czy ci się spodobała czy nie.

- Wydaje mi się, że jest to Wilcza księżniczka napisana przez Cathryn Constable. Nie pamiętam nawet, jak się skończyła, ani nie wiem, czy ją polubiłam, jednak miałam wobec niej pewne wymagania, ale czy je spełniła? Nie mam pojęcia, jednak zamierzam jeszcze raz ją przeczytać.

5. Instagram: książka, która była tak ładna, że musiałaś zrobić jej zdjęcie.

- Ostatnio zdarza mi się co raz częściej fotografować książki moim telefonem. Robię to przede wszystkim na potrzeby bloga, jednak też po to, bo uwielbiam to robić i sprawia mi to ogromną przyjemność. Kocham wchodzić na Instagramy książkoholików, na których widnieją zdjęcia książek, niedawno stało się to moją główną przyczyną odwiedzania tego portalu. Co do pytania: fotografuję wszystkie książki, które zamierzam recenzować na blogu, natomiast ostatnio była to Prawie jak gwiazda rocka mego mistrza, czyli Quicka.


6. YouTube: książka, której ekranizację chciałbyś zobaczyć.

- Przede wszystkim od zawsze czekałam na ekranizację Darów Anioła Cassandry Clare, która niestety okazała się totalną klapą, dlatego jestem teraz bardzo podekscytowana faktem, iż pozostałe części zamierzają przenieść na małe ekrany, czyli w formie serialu. To jedyna produkcja na którą czekam z niecierpliwością, chociaż jestem ciekawa, aby zobaczyć w kinach Córkę dymu i kości.

7. Gooreads: książka, którą polecasz wszystkim.

- Niezależnie od gatunku literackiego, jaki preferuje osoba, której mam ją polecić zawsze mówię i błagam, aby przeczytała serię Darów Anioła. Są to moje ulubione książki, które naprawdę mnie zmieniły oraz otworzyły oczy na świat, ale o tym mogłabym napisać odrębny post. Cassandra Clare to mój autorytet, moja bogini literacka, mentorka, motywatorka, mistrzyni, no po prostu... Ehh. Ta kobieta ma talent. Musicie przeczytać Dary anioła!!!

14 komentarzy:

  1. O, już dawno nigdzie nie widziałam tego TAGa ;) Dary Anioła również szczerze polecam (chociaż przeczytałam jedynie trzy tomy ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja Dary mogę polecać, ale pierwsze trzy tomy, dalsze części były na zdecydowanie niższym poziomie, a ostatni, ten opasły tom to jest po prostu koszmar. Ale Diabelskie maszyny są świetne, co nie zmienia faktu, że po książki Clare już nie sięgnę niestety...
    A Harry'ego nie przeczytałam jeszcze całego, ostatni tom mi został. Zacznę sobie tą serię kompletować sama, bo do tej pory pożyczałam i wtedy sobie doczytam. Ale przyznać trzeba, że Rowling się popisała...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Darami Anioła się z tobą zgodzę - pierwsze trzy części były najlepsze. Przede mną szósty, ostatni i największy tom, mam jednak nadzieję, że wyjdzie OK :/

      Również uważam, że Diabelskie maszyny są świetne, mimo że kończę pierwszą część już jestem w nich zakochana :)

      Usuń
  3. Początkowo też nie rozumiałam tej całej nagonki medialnej wokół Harrego Pottera , ale teraz już rozumiem :) Pokochałam całą serię i wszystkich znajomych przekonuję do jej przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Miasto Kości - cała seria, zdecydowanie na tak.. Po prostu nie sposób jej nie uwielbiać.

    Ja nie czułam presji na czytanie HP i nigdy nie sięgnęłam po żadną część. Jednak uwielbiam filmy :)

    A krótka książka dla mnie to "Oskar i pani Róża". Przebija wszystko, nawet Małego Księcia :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Nominowałam Cię do Liebster Blog Award -> http://reading-my-life.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award-1-i-2.html :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki! wkrótce odpowiem na pytania :D pozdrawiam :)

      Usuń
  6. A ja nadal nie czytałam Harrego Pottera... :D Jakoś nie czuję tej presji.
    Małego Księcia nie znoszę. Jest to takie nierealne i oklepane...

    Pozdrawiam
    http://blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny Tag. Ja przed falą popularności przeczytałam "Władcę pierścieni". Z "Małym księciem" też wiążę miłe wspomnienia ;)) Nie czytałam nigdy "Darów Anioła", ale jesteś już którąś z kolei osobą polecającą tę serię i chyba wreszcie po nią sięgnę ;)
    pozdrawiam ;*
    Latające książki

    OdpowiedzUsuń
  8. Mały Książę to również moja ulubiona książka <3 Kupiłam kilka tomów HP, ale wciąż czekają na półce.... Wstyd mi :( Chciałabym rozciągnąć czas na czytanie książek, a Ty?
    Ciekawy Tag!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więcej czasu na czytanie to coś o czym od dawna marzę. Mimo że trwają teraz wakacje, uważam, że zdecydowanie za mało poświęcam czasu książkom :/

      Usuń
  9. Jej :D fajnie że wznowiłaś bloga!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, zamierzałam do już od dosyć dawna, ale wydaje mi się, że wakacje wydają się najlepszym czasem na ponowne pisanie, dlatego tak długo to trwało :)

      Usuń
  10. Harry Potter i Dary aniola<3 już nie mogę się doczekać serialu Aaaaa :)
    Zapraszam do mnie dobraksiazka1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy Twój komentarz, bowiem motywuje on do dalszego pisania oraz prowadzenia bloga. Miło mi również będzie, jeśli dołączysz do obserwatorów :)