środa, 18 listopada 2015

5 serii, które muszę przeczytać


Od dawna planowałam zrobić małe zestawienie serii książkowych, z którymi jak najszybciej muszę się zapoznać. Widziałam takie posty na innych blogach, dlatego pomyślałam, że jeśli i ja dorzucę swoje trzy grosze, zmotywuje mnie to do dokończenia jak i też zaczęcia danych serii.

Szklany tron - Sarah J. Maas


Naczytałam się multum pozytwynych opinii o tych książkach. Przyznam, że jeszcze nie miałam do czynienia z taką fabułą, dlatego nie mogę się doczekać, kiedy sięgnę po wszystkie tomy. Pozostaje tylko czekać na ekranizacje i kolejne tomy wydane w Polsce.

Diabelskie Maszyny - Cassandra Clare


DM, czyli trylogia jednej z moich ulubionych pisarek. Dary Anioły już prawie skończyłam (taaa, boję się trochę Miasta niebiańskiego anioła) , za to w DM jestem dopiero na pierwszym tomie. Mechaniczny Anioł ogromnie mi się spodobał, dlatego jeśli lubicie książki obsadzone w czasie epoki wiktoriańskiej - z pewnością polecam. Drugi i trzeci zamierzam przeczytać podczas przerwy świątecznej (w tym roku!)

Więzień Labiryntu - James Dashner


Tak samo jak Szklany tron, trylogia, która zbiera bardzo pozytywne opinie. Chciałabym również oglądnąć ekranizację, która pewnie nie dorówna książkom, ale mam nadzieję, że wyjdzie równie dobrze. Za niedługo wychodzą (albo już wyszły) nowele Więźnia labiryntu, dlatego, jeżeli książki mi się spodobają, zaopatrzę się w te opowiadania.

Chłopcy - Jakub Ćwiek


Nigdy jakoś szczególnie nie ciągnęło mnie do tego pisarza, ale kilka tygodni temu przeczytałam darmowy fragment pierwszej części, który ogromnie mi się spodobał. Już od tych kilku słowach zdążyłam polubić styl pisania Jakuba Ćwieka. A okładki - uwielbiam je, genialnie odwzrorowują klimat tych powieści.

Lux - Jennifer L. Armentrout 


Zdaję sobie sprawę, że nie są to książki wysokich lotów, ale czuję, że seria Lux jest dla mnie wręcz idealna. Lubię od czasu do czasu poczytać sobie coś lekkiego, nie wymagającego dużej uwagi. Nie wiem jak wy, ale dla mnie te okładki nie powalają, wręcz zniechęcają, ale zakochałam się w kosmicznych (?) grzbietach tych książek. Są fantastyczne! Z pewnością jak najszybciej przeczytam wszystkie części.


Jak widzicie, nie rozwodziłam się dużo na temat powyższych serii. Lista, aktualnie, jest zaskakująco mała, z czego jestem zaskoczona, bo myslałam, że wyjdzie tego znacznie więcej. Naprawdę - jest tyle świetnych serii, które mnie kuszą, ale jak na razie wolę skupić się na tych oznaczonych przeze mnie wyrażeniem must read. I standardowe pytanie: Czy czytaliście coś z tego zestawienia? :)

19 komentarzy:

  1. Czytałam Szklany tron i naprawdę mogę Ci go polecić, bo jest naprawdę przecudowny! A seria Lux? Jeżeli lubisz wątek sci-fi w połączeniu z sarkastycznymi bohaterami t naprawdę polecam bo ja się w tej serii zakochałam, a ostatni tom już czeka na mojej półce! :D
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Z wymienionych przez Ciebie cykli tylko "Więźnia labiryntu" mam w całości za sobą. Jestem w trakcie "Szklanego tronu" - dokładnie po pierwszym tomie. Z "Diabelskich maszyn" przeczytałam tylko "Mechanicznego anioła". Natomiast cykle "Lux" oraz "Chłopcy" kiedyś na pewno przeczytam :P Tylko nie mam pojęcia kiedy, bo czasu brak. Pozdrawiam :)

    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Diabelskie maszyny i Chłopców znam, nawet ostatnio machnęłam ostatni tom od Ćwieka. Fajne książki, choć czysto rozrywkowe i niewymagające. No i jest tam sporo wulgarności, więc nie każdemu to pasuje, ale oprócz tego humor, czy coś w sam raz na odstresowanie się.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja już mam tyle serii do przeczytania, że aż boję się zaglądać na swoją listę...

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam tylko DM i pierwszy tom Szklanego Tronu, ale obie serdecznie polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Szklany tron" naprawdę polecam. Co prawda ja z moim lenistwem nie sięgnęłam po kontynuację, ale chociaż pierwszy tom jest warty przeczytania.
    "Diabelskie maszyny" uwielbiam i gorąco polecam. Moim zdaniem ta trylogia jest znacznie lepsza niż DA - bardziej dopracowana, lepiej napisana i wywołująca skrajne emocje (na przemian płakałam i śmiałam się podczas czytania).
    "Więzień labiryntu" to kolejna dobra trylogia, chociaż bez fajerwerków.
    "Chłopców" mam także w planach i mam nadzieję, że w końcu kiedyś się zaopatrzę w pierwszy tom ;)
    Kocham serię "Lux", kocham Daemona i gorąco polecam.

    Pozdrawiam,
    papierowe-strony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaczęłam cztery z wymienionych, oprócz Chłopców. Skończyłam tylko Diabelskie Maszyny, które całkowicie mnie oczarowały. Szklany Tron zaczęłam dopiero niedawno, ale spodobał mi się, tak samo jak seria Lux, której został mi już tylko ostatni tom :( Natomiast Więzień Labiryntu mocno mnie rozczarował i serii już nie kontynuuje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam DM i Lux, i właśniwie 2/3 Szklanego tronu - gdyz jestem obecnie w połowie "Dziedzictwa Ognia" i zostaną mi tylko opowiadania,
    Ciekawią mnie chłopcy - 1 część mam w kolejce do przeczytania i Próby ognia też kiedyś przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam tylko "diabelskie maszyny" i polecam!! Seria jest, moim zdaniem, znacznie lepsza od "Darów anioła" ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Na mojej liście są wszystkie te serie oprócz Lux :D
    Czytaj szybko, czekam na recenzje ^^

    OdpowiedzUsuń
  11. O tak, "Więźnia labiryntu" i "Szklany tron" zdecydowanie Ci polecam. Te serie są świetne ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam za sobą tylko pierwszy tom "Szklanego Tronu" i chcę mieć przeczytane inne tomy. W sumie to na mojej liście znajda się wszystkie serie z Twojej. Szczególnie chciałabym przeczytać "Chłopców" :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeżeli o mnie chpodzi to w musze przeczytać "Więźnia labirytu".
    Zapraszam do mnie:
    kruczegniazdo94.blogspot.com
    Nowy wygląd bloga. Będę wdzięczna jeżeli wyrazisz swoja opinię na jego temat, lub chociaż zagłosujesz w ankiecie znajdującej się w pasku bocznym.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Diabelskie Maszyny i Lux także na mojej liście:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystkie te serie znajdują się również na mojej liście :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~ Nataliaaa
    happy1forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Z tego zestawienia, to muszę się zapoznać przede wszystkim z Ćwiekiem. Wszyscy go zachwalają, wszędzie kapitalne recenzje i nagrody. A ja nie wiem skąd ten fenomen. Jak nie przeczytam, to się nie dowiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Lux są świetni i zdecydowanie musisz ich przeczytać :D. ''Więźnia Labiryntu'' mam już za sobą, książka również godna polecenia (za następne tomy muszę się kiedyś zabrać ;)).

    OdpowiedzUsuń
  18. Z tych serii czytałam jedynie Więźnia labiryntu i zachęcam Cię, żebyś jak najszybciej po niego sięgnęła :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Kojarzę jedynie "Więźnia labiryntu", pozostałe serie w tym momencie mnie nie interesują :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy Twój komentarz, bowiem motywuje on do dalszego pisania oraz prowadzenia bloga. Miło mi również będzie, jeśli dołączysz do obserwatorów :)